Start
Konkurs organizował Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego. Skierowany był do uczniów klas I-VIII szkół podstawowych z naszego województwa, a jego celem był rozwój umiejętności plastycznych wśród dzieci oraz popularyzowanie wiedzy o funduszach unijnych. Zadanie konkursowe polegało na stworzeniu pracy plastycznej (w formacie A4 lub A3, wybranymi technikami plastycznymi), której tematem są zmiany, jakie zaszły w najbliższym otoczeniu Uczestnika, dzięki środkom z Funduszy Europejskich.
Nasi wychowankowie, którzy brali udział w konkursie: Weronika Kliman, Wiktor Kliman, Hanna Lidak, Anna Kanonik, Wiktoria Harasimowicz, Izabela Szymańska, Izabela Zychowicz, Dominika Kanonik.
Wszyscy uczniowie naszej szkoły, którzy brali udział w konkursie otrzymali pamiątkowe dyplomy. Gratulujemy i zachęcamy do brania udziału w następnych konkursach :)
Jesteśmy jedną ze szkół w Polsce, która zakwalifikowała się do projektu edukacyjnego ,,Muzeum w pudełku. Miasteczko Malki’’. 16 listopada w naszej szkole przeprowadzono warsztaty dla uczniów klasy 6B i nauczycieli w ramach projektu ,,Muzeum w pudełku’’. Warsztaty poprowadził Edukator z Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN. Szkoła otrzymała zestaw materiałów edukacyjnych ,,Muzeum w pudełku. Miasteczko Malki’’. W zestawie znalazła się gra narracyjna ,,Miasteczko Malki’’ wraz ze specjalnie zaprojektowaną mapą, zdjęciami archiwalnymi oraz replikami obiektów z kolekcji Muzeum POLIN w postaci druków 3D. W ramach projektu na zajęciach uczniowie i uczennice pod okiem Edukatora wzięli udział w fabularyzowanej grze narracyjnej ,,Miasteczko Malki’’, w której gracze wcielają się w postać Antka – współczesnego 12-latka, który niespodziewanie przenosi się 100 lat w przeszłość. Trafia do miasteczka, jakich było wiele w dawnej Polsce, gdzie obok siebie żyli Polacy i Żydzi. Przewodniczką chłopca jest 11-letnia Żydówka – Malka. Dzieci wspólnie zwiedzają miasteczko, poznając żydowskie tradycje, święta, kuchnie i życie codzienne. Uczniowie w czasie warsztatów wykonywali różnorodne zadania. Duże zainteresowanie wzbudziły przedmioty związane z religią i kulturą żydowską, których mogli dotknąć / kielich, świeczniki czy jad /, a nawet przymierzyć kipę. Uczniowie zagrali również w bardzo popularną grę drejdel.
Przedmioty i materiały z ,,Muzeum w pudełku” pozostaną już w naszej szkole. Będą wykorzystywane na lekcjach, aby uczniowie mogli poznać wielokulturowość i różnorodność dawnej Polski.
Koordynator szkolny – Zofia Kaczmarek
Uroczystości związane z obchodami tego święta w naszej szkole rozpoczęliśmy odśpiewaniem hymnu państwowego włączając się do ogólnopolskiej akcji „Szkoła do hymnu 2022”. W dniu 10 listopada br. odbyła się akademia, na którą społeczność szkolną zaprosiły klasy VIII oraz zespół wokalny „Słowiki Jedynki”. Klasy VIII przygotowały „Lekcję historii”- interesujący montaż słowno- medialny, który pomógł zbudować patriotyczny nastrój świąt.
Uczniowie naszej szkoły w ramach zajęć świetlicowych uczestniczą w Interdyscyplinarnym Projekcie Edukacyjnym "Migowy dla dzieci". Nauka języka migowego to nie tylko próba zrozumienia osób niesłyszących, ale przede wszystkim szereg korzyści dla migających dzieci: poprawa koncentracji, pamięci i uwagi a także doskonalenie motoryki małej. To po prostu dobra wspólna zabawa i nauka empatii.