Wprowadzanie dzieci w świat programowania nie musi wiązać się z ekranami komputerów czy skomplikowanymi językami kodu. Świetnym sposobem na rozpoczęcie tej przygody jest kodowanie z klocków – aktywność, która łączy myślenie logiczne, kreatywność oraz zabawę ruchową. Dlatego młodsi uczniowie Szkoły Podstawowej Nr 1 w Parczewie, uczestniczący w zajęciach prowadzonych w ramach projektu Organizacja i realizacja dodatkowej oferty dydaktycznej placówek oświatowych prowadzonych przez Gminę Parczew i Siemień wykorzystali kolorowe klocki. Budowali z nich konstrukcje według wcześniej opracowanych kodów, poruszali się w zbudowanych labiryntach według przygotowanych instrukcji, naprawiali błędy w celowo błędnie utworzonym kodzie. W ten sposób rozwijali myślenie logiczne i sekwencyjne, kreatywność i wyobraźnię. Uczyli się zależności przyczynowo- skutkowych, przewidywania efektów działań, planowania krok po kroku, a przy okazji cierpliwości. Dzięki zabawie doskonalili umiejętność rozwijania wzorców i dokładnego wykonywania instrukcji, co jest niezbędne do późniejszej nauki programowania i pracy z robotami. Dzieci biorące udział w zajęciach mieli możliwość przekonać się, że kodowanie z klocków to przede wszystkim fantastyczna zabawa, która w sposób naturalny wprowadza dziecko w zasady programowania, a przy okazji uczy współpracy i komunikacji. W świecie pełnym technologii warto zacząć od podstaw – prostych, kolorowych, dotykalnych elementów, które pomogą dziecku zrozumieć na czym polega programowanie, jak działają instrukcje i jakie efekty mogą przynieść.